Olleet tapahtumat

Tehyn Sipoon ao:n 904 ry kutsuu jäseniään sääntömääräiseen syyskokoukseen 2022, joka pidetään

Aika: lauantai 29.10.2022 klo 14.00

Paikka: Juhlamenot, Vesterängintie 64–8 01120 Västerskog

Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat ja sääntömuutokset. Lisäksi pääluottamusmies kertoo ajankohtaiset asiat.

Syyskokouksen aikana toimitetaan puheenjohtajan ja hallituksen vaalit kaudelle 1.1.2023-31.12.2025

Kokouksen jälkeen on tarjolla ruokaa, kahvi/tee ja jälkiruoka. Ilmoita mahdollisesta ruoka-aineallergiasta ilmoituksen yhteydessä.

Ruokailun jälkeen on mahdollisuus saunoa ja paljuilla.

Tehys fa 904 i Sibbo rf bjuder in sina medlemmar till det stadgeenliga höstmöte 2022, som hålls:

Tid: lördag 29.10.2022 klo. 14.00

Plats: Juhlamenot, Vesterängsvägen 64-8 01120 Västerskog

Mötet behandlar de stadgeenliga ärenden och regeländringarna. Till detta berättar huvudförtroendemannen om aktuella ärenden.

Under höstmötet utförs val av ordförande och styrelse för tiden 1.1.2023-31.12.2025.

Efter mötet bjuds det på mat, kaffe/te samt efterrätt. Meddela möjlig matallergi i samband med anmälan.

Man har möjlighet efter maten att bli och bada bastu och balja.

Ilmoittautuminen viim. 12.10.2022 / Anmälan senast 12.10.2022

ao904@tehy.net

Kysymykset/frågor Linda Borgman 040- 555 28 81

Ystävällisin terveisin / Med vänlig hälsning

Hallitus / Styrelsen

Tiedote lisätty 5.9.2022

Jos sinulla herää kysymyksiä, ole ystävällisesti yhteydessä pääluottamusmieheesi Annette Lindfors 040- 630 13 97

Päivitetty 1.9.2022 ja on toistaiseksi voimassa oleva

Tehy ja SuPer ovat julistaneet ylityö- ja vuoronvaihtokiellon koko kuntasektorille (KVTES ja SOTE-SOPIMUS) 20.4.2022 klo 6.00 alkaen. Se on voimassa toistaiseksi.

Tehyn keskuslakkotoimikunnan päätöksen mukaisesti ylityö- ja vuoronvaihtokiellon aikana tehdään töitä vain vahvistetun työvuoroluettelon mukaisesti.

Keikkailu omalle työnantajalle esimerkiksi vuokrayritysten kautta kuuluu ylityö- ja vuoronvaihtokiellon piiriin. Eli ylimääräisiä keikkavuoroja ei tehdä.

Tehyn päätös ryhtyä työtaisteluun on jäseniä sitova. Henkilöä, joka ei noudata ylityö- ja vuoronvaihtokieltoa, kutsutaan rikkuriksi. Työtaistelun tavoitteena on saada kaikille sote-alan työntekijöille paremmat työolot ja työsuhteen ehdot. Kuulumalla liittoon jäsen sitoutuu noudattamaan liiton tekemiä päätöksiä ja sen antamia ohjeita. Rikkuroinnista tulee aina ilmoittaa luottamusmiehelle tai ammattiosastolle.

Työnantajalla ei ole oikeutta määrätä vuoronvaihtoon tai ylitöihin. Mikäli esihenkilö määrää sinua saapumaan työnantajan yksipuolisesti vaihtamaan työvuoroon, tulee esihenkilölle ilmoittaa noudattavansa liiton julistamaa laillista ylityö- ja vuoronvaihtokieltoa, ja ettei tule saapumaan kyseiseen työvuoroon.

Työnantaja kantaa vastuun asiakas- ja potilasturvallisuudesta työtaistelutilanteessa.

Työnantajan on annettava työvuoroluettelo kirjallisesti työntekijöiden tietoon viimeistään viikkoa ennen työvuoroluetteloon merkityn ajanjakson alkamista. Ylityö- ja vuoronvaihtokiellon aikana tehdään pelkästään työvuoroluetteloon merkityt työvuorot. Kiellon aikana ei käytetä liukuvan työajan liukumia.

Vapaa-aikana ei tarvitse vastata työnantajan yhteydenottoihin, ellet ole sopinut varallaolosta. Jos tehtävääsi ei ole aiemminkaan kuulunut varallaoloa, niin ylityö- ja vuoronvaihtokiellon aikana sitä ei aleta tekemään. Jos taas tehtävääsi kuuluu varallaoloa, niin ylityö ja vuoronvaihtokiellon aikana tehdään vain ne mahdolliset varallolovuorot, jotka työvuoroluetteloon on suunniteltu.

Ylityö- ja vuoronvaihtokielto koskee kaikkia kuntasektorilla työskenteleviä SOTE-sopimuksen ja KVTES:n piirissä olevia työsuhteisia jäseniä. Myös työsopimussuhteiset esihenkilöt, määräaikaiset työntekijät ja henkilöstön edustajat ovat mukana. Vain virkasuhteiset jäsenet ovat rajattu tämän työtaistelun ulkopuolelle.

Kaikki yksiköt ovat mukana ylityö- ja vuoronvaihtokiellossa (myös esim. päivystys-, tehohoito-, synnytys- ja leikkaustoiminta).

Työntekijöitä ei saa painostaa luopumaan ylityö- ja vuoronvaihtokiellosta ja eroamaan liitosta. Räikeimmillään painostamisessa voi olla kyse jopa rikoksesta (rikoslain 47 luku 3 §). Tällaisissa tapauksissa tulee aina ottaa yhteyttä työpaikan luottamusmieheen.

Lisätietoja saat tarvittaessa Tehyn asiointipalvelun kautta.

Lisätty 7.3.2022

Tehy Sipoo ao 904 kutsuu jäseniään sääntömääräiseen kevätkokoukseen. Aika: ma 11.4.2022, klo. 18.00 Paikka: Leipomokahvila Navetta (tunnelmallisessa juhlatalossa), Katajakalliontie 2, 01120 Västerskog

Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat, vaalijärjestyksen muuttaminen sekä tilinpäätöksen vahvistaminen ja vastuuvapauden myöntäminen. Lisäksi pääluottamusmies kertoo ajankohtaiset asiat.

Kevyt iltapalatarjoilu, kahvi/tee sekä pieni makeapala. Ilmoita mahdollisesta ruoka-aineallergiasta ilmoituksen yhteydessä.

Tehy Sibbo fa 904 bjuder in sina medlemmar till det stadgeenliga vårmötet. Tid: må. 11.4.2021, kl. 18.00 Plats: Leipomokahvila Navetta, Katajakalliontie 2, 01120 Västerskog

Ilmoittautuminen viim. perjantaina 1.4.22 / Anmälan senast fredag 1.4.22; linda.borgman@kolumbus.fi tai tekstiviestillä / eller med textmeddelande, puh/tel. 040–555 2881

Ystävällisin terveisin / Med vänlig hälsning Hallitus / Styrelsen